YANGILIK VA MAQOLALAR

Toshkentda yangi avtobus yo‘laklari paydo bo‘ladi

Qish mavsumida Toshkent ko‘chalarida yangi tirbandlik yuzaga kelishi kutilmoqda. Hukumat bunga tayyorgarlik ko‘rmoqda va chorrahalarda aqlli svetoforlar o‘rnatgan holda 13 ta magistral qismida avtobuslar uchun ajratilgan yo‘laklarni joriy etish ustida ishlamoqda.

Toshkent ko‘chalaridagi qulash “2022-yil sentabr oyidan ko‘ra jiddiyroq bo‘ladi”, dedi O‘zbekiston Transport vazirligi huzuridagi Poytaxt transport tizimini kompleks rivojlantirish loyiha boshqarmasi direktori Murod Obidov “Gazeta.uz”ga.

U taqdim etgan maʼlumotlarga koʻra, Toshkent shahrida har kuni 300 ga yaqin yangi avtomobil roʻyxatga olinadi. Bugungi kunda poytaxtda ro‘yxatga olingan avtotransport vositalarining umumiy soni allaqachon 700 mingdan oshdi. Shaharga kirib kelayotgan avtomashinalarni hisobga oladigan bo‘lsak, Toshkent bo‘ylab har kuni 800 mingdan ortiq avtomobil harakatlanadi.

“Bugungi kunda infratuzilmadagi transport yuki deyarli chegarada. Biz kelgusi 5-7 yil ichida transport muammolarini hal qilishimiz va aholining harakatlanishga bo‘lgan talabini qondirishimiz kerak”, — dedi Murod Obidov.

Ko‘chalardagi tirbandlik muammosini hal qilish yo‘llaridan biri jamoat transporti ustuvorligini ta’minlash va uning ishlashi ishonchliligini oshirishdan iborat. Bu qishda markaziy ko‘chalarning ayrim qismlarida avtobus va mikroavtobuslar uchun ajratilgan yo‘laklar nihoyat paydo bo‘ldi. Ular hali hamma joyda kerakli darajada ishlamaydi, ammo ta'sir allaqachon seziladi.

Joriy yilda poytaxtda mavjud 34 ta asosiy yo‘nalishning 13 tasida alohida yo‘laklar joriy etish, shuningdek, ushbu yo‘laklarda joylashgan chorrahalarda muvofiqlashtirilgan boshqaruvning “aqlli” svetoforlarini o‘rnatish rejalashtirilgan. 190 dan ortiq shunday chorrahalar mavjud.

2025 yilga borib jamoat transportida kunlik yoʻlovchi tashish hajmini 3 million yoʻlovchiga yetkazish rejalashtirilgan. Buning uchun avtobus parkini to‘ldirishdan tashqari, yangi metro poyezdlarini xarid qilish kerak.

“Ammo bu ham chegara emas, chunki bizning dastlabki hisob-kitoblarga ko‘ra, bugungi kunda kuniga 6 million yo‘lovchi harakatga muhtoj”, — dedi Murod Abidov. “Kelajakda talabning kontsentratsiyasidan kelib chiqib, biz xuddi shu avtobus tizimini takomillashtiramiz va boshqa narsalar qatorida jamoat transportining boshqa turlarini ham ko‘rib chiqamiz”.